Resencion: The body shop vitamin E face mist

Idag kommer en resencion på en ansiktsmistt från the body shop!
Detta är då en ansiktsmist ur deras vitamin E serie, vad säger the body shop om den då?
En snabb uppfräschare som passar utmärkt att fixera makeupen med. Spraya på för en uppfriskande känsla. Fuktighetsbevarande och skyddande och med en utsökt doft av rosenvatten.
Alltså en uppfrächande sprej som man kan använda att sätta sminket med. Jag har mest använt den för att sätta sminket och det fungerar den okej till. Jag ser ingen direkt skillnad på hur länge sminket sitter på plats men den tar bort "pudrighet" som kan bli om man tar för mycket puder, och det ser jag såklart som en bra sak.
Sedan har jag också använt den i somras på varma sommardagar för en uppfrächning och det fungerar den också okej för. Jag brukar förvara den i kylen på sommaren så den blir lite kall och så man får lite mer svalkande känsla, och då känns den jätte härlig och sjunker in i huden ganska snabbt! 
Men för min hy så gör den inte så mycket, hade gärna kunnat bidragit med något som lite extra mjukhet eller något sånt.
Den får betyget 4/5
då den luktar gott (rosor men inte för starkt) och sätter ner pudrighet på sminket bra!
Allmänt | |
Upp