Resencion: Maybelline colour tattoo

Idag kommer en resencion på en krämögonskugga från maybelline, den jag har är i färgen 65- pink gold!
Det är då en krämögonskugga som säger sig vara amazing, såhär säger maybelline själva:
Color Tattoo är vår exklusiva gelbaserade ögonskugga, som ger känslan av ”second skin” och ett långvarigt resultat upp till 24 timmar. Formulan har framställts med en mycket avancerad färgpigmentsteknik som ger intensiva färgpigment, som sitter på djupet och inger känsla av intensitet av bläck – nästan som en tatuering!
Vi kan börja med pigmenteringen. OMG. Den är väldigt krämig och blir helt fantstiskt färgad, lite roséguldaktigt, och ni som följt mig ett tag vet att jag älskar rosé guld! 
Den känns faktiskt inte kladdig på ögonlocket eller något, nästan som en tatuering som de beskrev den, helt fantasktiskt! 
Hållbarheten då? Jag kan inte säga att den håller i 24 timmar, inte ens med primer... Mina ögonlock är kanske sämst och testa sånt här på då de blir väldigt oljiga under dagen. Men jag kan nog säga att den iallafall sitter 6 timmar på oljiga ögonlock utan en ända förändring, men vid 10 timmar börjar den åka omkring och inte se så fräch ut längre.
Men den håller sig samma färg under hela dagen och inget skimmer försvinner eller tonar bort, so far so good?
Förpakningen är det ända jag har lite synpunkter på. För oss med långa naglar kan det vara svårt att få ner fingret i den, men hade förpackningen varit bredare hade den nog sett fånigt ut, får väl använda borste men jag tycker att det blir bättre med fingrarna.
Den får 5/5 i betyg, fantastisk pigmentering, håller hyfsat länge och inte kladdig, helt amazing!
En sminkning jag gjort med denna finns här
Allmänt | |
Upp