friday selfies

Weei fredag! Även dast det inte känns som det då skolan bara hann vara i 2 dagar men helg är alltid härligt!
 
Btw... Ni ser kameran på bilderna. Ja den. Det är min Nikon D3100, fick den i "påskägget" 2012 tror jag. Så många bilder har jag tagit med den. Gjort sönder ett objektiv (smaaart Hanna..) och köpt ett nytt, och den har varit med om väldigt mycket. Nu har den börjat bli sämre, vet inte om den alltid varit så eller om det bara är nu men ISO bruset tar över innomhusbilder (ni kanske ser lite på bilderna ovan), något jag stör mig extremt på. Och en sak jag vill, är att kunna ta med mig kameran till vart jag nu än ska, och en klumpig systemkamera är inte det optimala. Så you guessed it, jag ska köpa en ny! Nu får det bli en Sony a5000, vet att det finns en uppdaterad a5100 men den är någon tusenlapp dyrare och jag ser inte så stora skillnader, lite på ISO fronten och att den nyare har touch skärm. Men a5000 räcker. Den är liten och smidig men fortfarande en systemkamera (spegellös), men det som oftast klassar en kamera som just systemkamera är att man kan byta objektiv och jag ser det lite som ett krav. 
Och det finns Wifi inbyggt så jag kan överföra bilderna på språng och använda mobilen som fjärrkontroll! Ska införskaffa mig den i slutet på januari/ början på februari. Så så glaad!
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Bella:

Fina bilder :)

Upp