sony a5000

För ett tag sedan köpte jag en ny kamera, och nu kommer en liten resencion!
Det är en sony a5000 och, jag älskar den! Det är då en spegellös systemkamera med 20.3 megapixlar och ett standardobjektiv med 16-50 brännvidd. Den har en uppfällbar skärm, perfekt för selfies! Jag tycker att bilderna blir amazing, bättre än min systemkamera alla gånger! Det blir  bara ISO brus när det är vääääldigt mörkt, till skillnad från andra kameror som kan börja brusa vid innomhusljus (min förra). 
Det finns även några inbyggda "effekter" och inställningar är väldigt enkelt att ställa in, såsom ISO och bländare. 
En annan funktion jag älskar är wifi. Genom en app i mobilen, eller ipaden kan man ta bilder på håll, ställa in inställningar osv... Dock kan man inte filma genom den funktionen men meh. Annars är filmkvalitén jättebra och ljudupptagningen helt okej! Man kan också föra över bilder från kameran till mobilen genom wifi.
Jag skulle rekomendera denna kamera till: Alla, jätte bra till bloggare som behöver nåt litet men bra, småbarnsföräldrar som vill ha något smidigt, eller vem som helst som vill ha en smidig men suverän systemkamera!
Foto | kamera resencion, kompakt systemkamera, sony a5000 | |
Upp