Resencion: Mac cleanse off oil

Idag kommer en liten resencion på mac cleanse off oil!
Enligt mac´s hemsida är cleanse of oil: 
En oljebaserad makeuprengöring som är mild mot huden. Innehåller botaniska ingredienser som olivolja, nattljusolja och jojobaolja, och inte ett spår av mineralolja. Massera in i huden för att lösa upp all makeup, inklusive vattenfast mascara. Förvandlas till en lotionliknande vätska tillsammans med vatten: enkel att skölja av, ingen bomull behövs - alla rester försvinner! Skyddar med E-vitamin. Mjukgör och vårdar huden. Passar alla hudtyper.
Den ska då vara en sminkborttagningsolja med massa bra oljor för huden, helt utan mineraloljor! Det var den lilla punkten som fick mig att dras till den, ingen mineralolja. Varför inte mineralolja tänker ni, jo mineralolja är en icke-naturell olja som i många fall kan täppa igen huden, irritera den osv... Och det vill vi inte eller. Nej exakt.
Jag har kombinations hy och kan bli både väldigt torr och väldigt oljig (samntidigt också, såå jobbigt) så jag oroade mig lite för att den skulle göra mig mer oljig, men nejdå. Det är en ganska "lös" olja, inte alls som typ olivolja och när man blandar den med vatten blir den som en rengöringsmjölk, amazing!
Tar den bort sminket då? Oh let me tell you, DEN ÄR AMAZING gurrl. Allt försvinner med ett pump, vattenfast också, ögonskugga, mascara, eyeliner, läppstift, you name it! Och efter man har sköljt av den känns inte huden jätteoljig heller, men jag brukar tvätta ansiktet med en rengöringsgel också. Den har inte kladdat igen mina porer eller något, inget sånt, den är helt fantastisk! Luktar ganska gott också, lite vaniljträaktigt nästan.
Hur myket kostar den då? Liten nackdel men på mac så får man betala 230:- men ni ser hur mycket jag har använt den, och jag köpte den i sommras när jag var i stockholm så jag tror nog att den kommer räcka ungefär ett år, men det beror nog hur mycket man använder den, jag använder min kanske 5 dagar i veckan och då 1 pump/ gång.
Betyg då? 
Den får 5/5 I betyg, kanske liten nackdel med priset men då den är så pass dryg så kan jag betala det.
Hope u like it, berätta gärna om jag ska göra fler resencioner, på vad issåfall? Feedback är alltid kul!
 
Recencion | Bra Sminkborttagning, Cleanse off oil, Sminkborttagning, mac | |
Upp