Ombré läppar- steg för steg

Idag ska ni få se hur jag gjorde mina ombré läppar, jag vet att Anty har gjort en video på detta men jag tänkte visa er min rosa version och produkterna jag använder!
1. Mina läppar utan någonting
2. Applicera ett tunnt lager läppbalsam.
3. Lägg en läpp- penna som är den mörka färgen du ska använda runt läpparna och en liten bit in på läppen, jag använder Maybelline colour sensational i färgen intense pink
4. ungefär så mycket lämnar man omålat.
5. Sedan använder vi en liten skumgummi applicator, ni vet dedär urdåliga man får med ögonskuggspaletter, och suddar ut kanterna så det blir mer ombré.
6. Ungefär så blir det.
7. Sedan använder man ett läppstift i en ljusare färg, jag använder ett colour sensational läppstift men färgen finns inte längre att köpa. 
8. Sedan gör man om det, lite mer läpp- penna, lite mer läppstift...
9. FÄRDIGT!
Detta går såklart att göra med vilka färger som helst, bara man har en ljusare och en mörkare! Riktigt fin läpp- kompinitation som går snabbt att göra och ljusar upp vilken sminkning som helst!
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp