Dagens lunch, lax med couscous

Känner att det blir mycket mat på bloggen nu? Men idag gjorde jag världens godaste lunch som jag bara måste dela med mig av! 
Lax med couscous& nötter. (1 portion)
Du behöver:
Couscous
1 Laxfile
Handfull valfria nötter (går att skippa om man är allergisk)
Grönsaker man gillar
Salt &peppar
 
Koka upp vatten i en kastrull med salt, ta av kastrullen från plattan och rör ner couscousen och grönsakerna. Torrosta nötterna i en stekpanna och lägg de åt sidan, stek sedan laxen (man kan göra det i samma stekpanna) och krydda med salt & Peppar, men ha gärna i vilka kryddor du vill. 
Servera gärna med någon sås, kan bli ganska torrt annars, testa smaksatt cremé fraiche (soltorkade tomater och fetaost är såå god) eller någon annan valfri sås, jag tog pineapple curry som jag tycker passar perfekt med couscous!
 
Och som pricken över i:et så är denna klar på en kvart, hur perfekt? Och mycket nyttigare än halvfabrikaten som kan stå i frysen och locka, testa göra mer mat med riktigta råvaror, din kropp kommer tacka dig!
 
Mat | Couscous, God nyttig och snabb mat, God och nyttig mat, Lax, Nyttig och snabb mat, Snabb och nyttig lunch | |
#1 - - Greta Holm:

Bra att du skriver om riktiga råvaror. Det har jag vetat länge.

#2 - - shazi:

ser gott ut

Upp